مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان-الزامات عمومی ساختمان

36 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!

از سرعت دانلود لذت ببرید.

سرور اختصاصی دانلود در بهترین دیتاسنتر ایران.

پشتیبانی آنلاین

پاسخ به سوالات و راهنمایی به صورت چت آنلاین.

membership_marchitect

جهت دانلود نامحدود پروژه ها

وبسایت مارکیتکت - marchitect.ir مرجع انواع فایل های معماری و آموزشی 

با بیش از 3000 فایل جهت استفاده در پروژه های معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی

membership_marchitect

دانلود تکی فایل

خرید و دانلود سریع فایل 

تومان

مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان-الزامات عمومی ساختمان

در سال‌های اخیر بخش ساختمان در کشور با افزایش سرمایه‌گذاری و ساخت زیربنای بیشتر مواجه بوده و پروژه‌های عظیمی از نظر کمیت، چون مسکن مهر، به مراحل پایانی نزدیک  شده؛ اما متأسفانه هنوز مسائل عمومی صنعت ساختمان حل نشده باقی‌مانده و بحران‌های ناشی از خطر سانحه در برخی ساخت و سازهای غیراصولی اخیر تهدید جدی برای جان و مال مردم محسوب می‌شود.

از طرف دیگر در ساخت و سازهای اصولی‌تر شهرهای بزرگ و کلانشهرها نیز عدم توجه به مسائل محیطی در محوطه‌ها و مجموعه‌های بزرگ ساختمانی چون انطباق با ویژگی‌های شهری و مناسب بودن دسترسی‌ها و توجه به مسائل زیست محیطی امکان بروز شرایط نامناسب شهری را تشدید می‌نماید و با وجود صرف هزینه‌های هنگفت از محل منابع ملی، اطمینانی در رضایت‌بخش بودن نتایج وجود ندارد.

تلاش جهت بکارگیری ارزش‌های معماری و فرهنگ گذشته ساختمان در کشور تداوم یافته و امکان بهره گیری از عناصری چون حیاط مرکزی و گودال باغچه و ساباط و ایوان و مهتابی در این مقررات آورده شده است. تلاش شده تا با تدوین الزاماتی مناسب در جهت ارتقای کیفیت زندگی متصرفین و ایمنی بیشتر در زمان بهره‌برداری سمت‌گیری شود.

در این رابطه توجه به ساختمان‌های سبز و پایدار و تاُکید بر رعایت ضوابط مناسب‌سازی فضاها برای کم‌توانان جسمی و حرکتی در نظر گرفته شده و در اهداف عینی و انتظارات عملکردی بر لزوم توجه مسئولین و متولیان ساخت و ساز بر رعایت الزامات محیطی نیز تاُکید گردیده است.
چنانکه اشاره شد با توجه به ویژگی‌های اجتماعی کنونی، مباحثی در مورد امنیت فضاهای ساختمان و کاستن از بروز جرائم، افزون بر رعایت مسائل ایمنی و تدارک راه‌های امدادرسانی و فضاهای پناه، علاوه بر دسترس‌های خروج در حریق، پیش بینی شده است.

جهت دانلود لطفا به نکات زیر توجه فرمایید:

  • این مطالب برگرفته از وبسایت وزارت راه و شهرسازی میباشد.
  • جهت دانلود سریع و بدون مشکل از نرم افزار آی دی ام استفاده فرمایید.
  • برای سهولت در امر ارتباط با ما شما میتونید با ثبت نام در سایت و عضویت از مزایای وبسایت معماری مارکیتکت بهره مند شوید و به راحتی با ما در ارتباط باشید.
  • برای عضویت در سایت از لینک عضویت وارد شوید.

با تشکر از همراهی گرم و صمیمانه شما دوستان عزیز.